E-mail marketing

E-mail marketing – za pośrednictwem tej metody można przesyłać informacje tekstowe, wideo dotyczące np. produktów lub usług z każdej branży. Jest to wartościowy rodzaj marketingu, gdyż umożliwia monitorowanie przywiązania i zainteresowania klientów. Aby system ten był efektywny trzeba pamiętać o różnorakim zachowaniu się odbiorców tej poczty – jedni otrzymują mail i go kasują bez otwierania, inni go czytają po otrzymaniu, ale potem nie okazują nim zainteresowania, a wreszcie inni otrzymują, czytają z zaciekawieniem. w odróżnieniu od zwykłej poczty e-mail marketing jest tańszy, bezpośredni i natychmiastowy oraz umożliwia skatalogowanie odbiorców rzeczywiście zainteresowanych złożoną propozycją – odbywa się to przy użyciu narzędzi analitycznych, które są dostępne w programach do prowadzenia e-mail marketingu (MailChimp, Fresh Mail, GetResponse, SARE) umożliwiają one nadawcy mailingu określić liczbę otwartych maili, interakcji w treści, nieotwartych maili, czy odrzuconych przez serwer pocztowy, oraz wiele innych.