Anchor text
Anchor text czyli link którego wyświetlana nazwa ma charakter opisowy, często sugerujący jego tematykę lub zawartość. Dla wyszukiwarek jak np. Google, Yahoo itp. jest to podstawowy sygnał tematycznego pokrewieństwa ze stroną, do której prowadzi. Linki z anchor tekstem są korzystne z punktu widzenia SEO jeżeli ich tematyka jest pokrewna z tematyką strony do której kierują. W przeszłości, anchor text wykorzystywany był do pozycjonowania stron i często zawierał słowa kluczowe, na które celowane były działania SEO. Jeżeli do strony internetowej kierowały liczne linki z anchor textem który był słowem kluczowym to strona miała duże szanse osiągnąć wysokie pozycje pod tym słowem kluczowym. Obecnie po wprowadzeniu algorytmu Google Pingwin sytuacja zmieniła się radykalnie. Obecnie jeżeli do strony prowadzi dużo linków z takim samym anchor tekstem np. „stomatolog Gdańsk” może ona zostać przechwycona przez algorytm Pingwin i zdegradowana w wyszukiwarce.