Archiwa: <span>Glossary</span>

Sitemap czyli mapa strony internetowej zawierająca spis wszystkich podstron. Mapa taka zazwyczaj ma format .xml i jest przeznaczona dla wyszukiwarek internetowych, które odwiedzają mapę i wykorzystują ją do aktualizowania stanu zaindeksowanych podstron. Często jest również tworzony Sitemap dla użytkowników, który nie jest już plikiem .xml a  zwykłą strona internetową zawierającą strukturę całej witryny – często […]

Anchor text czyli link którego wyświetlana nazwa ma charakter opisowy, często sugerujący jego tematykę lub zawartość. Dla wyszukiwarek jak np. Google, Yahoo itp. jest to podstawowy sygnał tematycznego pokrewieństwa ze stroną, do której prowadzi. Linki z anchor tekstem są korzystne z punktu widzenia SEO jeżeli ich tematyka jest pokrewna z tematyką strony do której kierują. […]

PDF portable document format został stworzony przez fe firmę Adobe Systems. Umożliwia on tworzenie takich dokumentów, które są w stanie zachować swe oryginalne sformatowanie zarówno przy wydruku, jak i przy wyświetlaniu na różnych platformach, łącznie z platformami Windows, UNIX i Mac. Dzięki pojawieniu się e-booków i ich czytników cyfrowych, format ten zdobył wielką popularność i […]

Najpopularniejsza wyszukiwarka w Chinach z chińskim udziałem w rynku na poziomie 69%. Baidu oferuje takie same usługi jak Google.

Pojęcie Clickbait najczęściej odnosi się do artykułów na stronach informacyjnych. Zazwyczaj jest to miniaturki zdjęcia opatrzona sensacyjnym i przejaskrawionym tytułem, po kliknięciu przenosi do artykułu, którego treść jest zazwyczaj mniej sensacyjna. Technika ta stosowana jest powszechnie przez polskie i zagraniczne redakcje informacyjne w celu „łowienia” czytelników i ruchu na stronie, który jest źródłem wyświetleń zawartych […]

CPA (cost per action) jest to model rozliczenia za reklamę, w której płacisz za wykonanie określonej czynności przez użytkownika. Przykład przejęcia może obejmować sprzedaż, pobieranie, rejestrację, odwiedzanie witryny lub coś innego.

CPC (cost per click) model rozliczenia reklamy który opiera się na ustaleniu ceny za jedno kliknięcie w reklamę

CPM (cost per mille, cost per thousand impressions) jest to model rozliczenia, w którym płacimy za tysiąc wyświetleń naszej reklamy.

SEO (search engine optimization) to określenie odnoszące się do działań wpływających na widoczności strony internetowej w wyszukiwarce np. Google. Działania SEO można podzielić na dwa rodzaje: on page czyli działania / zmiany bezpośrednio na stronie internetowej oraz off page czyli działania prowadzone poza stroną internetową, a które mają wpłynąć na nią. SEO cały czas ewoluuje, […]

SEM (search engine marketing) to określenie odnoszące się do działań marketingowych w internecie, zazwyczaj odnosi się do korzystania z systemu reklam np. Google Ads, Facebook Business lub innych płatnych systemów w których możemy emitować swoje reklamy.