Aktualizacja algorytmu Google grudzień 2020

No Comments

3 grudnia 2020 Google poinformowało na Twitterze o aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Wpis przypomina, że wskazówki dla wydawców dotyczące aktualizacji algorytmu pozostają niezmienne i linkuje do artykuły z 2019 roku: Co właściciele witryn powinni wiedzieć o najważniejszych aktualizacjach Google.

16 grudnia Google poinformowało o zakończeniu wdrażania aktualizacji algorytmu i to tyle z oficjalnych komunikatów, które nigdy nie rozpieszczały nas zbytnią obszernością. Jak zatem wygląda aktualizacja algorytmu w narzędziach analitycznych typu MozCast oraz Semrush Sensor?

Na obu wykresach obserwujemy wyraźny wzrost wskaźnika zmienności wyników wyszukiwania w okolicach 3 grudnia. Widać, że aktualizacja realnie wpłynęła na pozycje wielu stron.

Google nie informuje nas dokładnie co zmienia się w konkretnych aktualizacjach algorytmu wyszukiwarki, jednak analizując różne obszary działalności giganta z doliny krzemowej sami możemy połączyć kropki w jedną linię i lepiej przygotować się na kolejne aktualizacje algorytmu. Google Brain Team od 10 lat pracuje nad uczeniem maszynowym i głębokimi sieciami neuronowymi. Brain Team stworzył też oprogramowanie TensorFlow do uczenia maszynowego, które działa na dedykowanym procesorze TPU, słyszymy też o pracach nad komputerem kwantowym. Łącząc to z działaniami Google w obszarze wyszukiwarki czyli wprowadzeniem rankingu RankBrain oraz algorytmu BERT widzimy, że masowe i semantyczne przetwarzanie danych przez Google a co za tym idzie wielopłaszczyznowa ocena przydatności naszych stron internetowych będzie coraz bardziej wpływać na pozycje w wyszukiwarce, stara koncepcja wartościowania stron na podstawie hiperłączy coraz bardziej traci na znaczeniu.

Co robić aby nasza strona zyskiwała a nie traciła po aktualizacjach algorytmu?

• myśl o wyszukiwarce Google jak o człowieku, który jest dobrym researcherem
• przewiduj kierunki rozwoju wyszukiwarki, śledź badania jakie prowadzi Google w różnych obszarach
• myśl o rozwoju strony w kontekście twoich potencjalnych odbiorców: ich zachowań, przyzwyczajeń, sposobów w jaki wyszukują informacje
• rozwijaj umiejętności tworzenia semantycznych treści z wykorzystaniem JSON-LD, Mikrodane, RDF
• obserwuj i stosuj się do zaleceń Google dotyczące standardów jakościowych
• łącz stare z nowym czyli koncepcję linkowania opartą na hiperłączach i nową kładącą nacisk na semantykę

Stworzyłem i rozwijam Concept Apps. Pasjonuje mnie wszystko co jest związane z webdeveloperką, SEO i marketingiem. W branży działam od 10 lat. W wolnym czasie fotografuję, chodzę po górach i czytam beletrystykę.

O blogu

Blog to wypadkowa naszej pracy, pasji oraz zainteresowań. Luźna forma czasami nieco humorystyczna

Porozmawiajmy!

Wybierz temat, który Cię interesuje: Kampanie w Google Ads, Facebook, Linkedin, YouTube, działania SEO, WebDev?

Subskrybuj newsletter!

Ostatnio na blogu

Zobacz wszystkie

Napisz komentarz