Zapraszamy do kontaktu i zadawania pytań
3 grudnia 2020 Google poinformowało na Twitterze o aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Wpis przypomina, że wskazówki dla wydawców dotyczące aktualizacji algorytmu pozostają niezmienne i linkuje do artykuły z 2019 roku: Co właściciele witryn powinni wiedzieć o najważniejszych aktualizacjach Google.
Later today, we are releasing a broad core algorithm update, as we do several times per year. It is called the December 2020 Core Update. Our guidance about such updates remains as we’ve covered before. Please see this blog post for more about that:https://t.co/e5ZQUAlt0G
— Google SearchLiaison (@searchliaison) December 3, 2020
16 grudnia Google poinformowało o zakończeniu wdrażania aktualizacji algorytmu i to tyle z oficjalnych komunikatów, które nigdy nie rozpieszczały nas zbytnią obszernością. Jak zatem wygląda aktualizacja algorytmu w narzędziach analitycznych typu MozCast oraz Semrush Sensor?
Na obu wykresach obserwujemy wyraźny wzrost wskaźnika zmienności wyników wyszukiwania w okolicach 3 grudnia. Widać, że aktualizacja realnie wpłynęła na pozycje wielu stron.
Google nie informuje nas dokładnie co zmienia się w konkretnych aktualizacjach algorytmu wyszukiwarki, jednak analizując różne obszary działalności giganta z doliny krzemowej sami możemy połączyć kropki w jedną linię i lepiej przygotować się na kolejne aktualizacje algorytmu. Google Brain Team od 10 lat pracuje nad uczeniem maszynowym i głębokimi sieciami neuronowymi. Brain Team stworzył też oprogramowanie TensorFlow do uczenia maszynowego, które działa na dedykowanym procesorze TPU, słyszymy też o pracach nad komputerem kwantowym. Łącząc to z działaniami Google w obszarze wyszukiwarki czyli wprowadzeniem rankingu RankBrain oraz algorytmu BERT widzimy, że masowe i semantyczne przetwarzanie danych przez Google a co za tym idzie wielopłaszczyznowa ocena przydatności naszych stron internetowych będzie coraz bardziej wpływać na pozycje w wyszukiwarce, stara koncepcja wartościowania stron na podstawie hiperłączy coraz bardziej traci na znaczeniu.
• myśl o wyszukiwarce Google jak o człowieku, który jest dobrym researcherem
• przewiduj kierunki rozwoju wyszukiwarki, śledź badania jakie prowadzi Google w różnych obszarach
• myśl o rozwoju strony w kontekście twoich potencjalnych odbiorców: ich zachowań, przyzwyczajeń, sposobów w jaki wyszukują informacje
• rozwijaj umiejętności tworzenia semantycznych treści z wykorzystaniem JSON-LD, Mikrodane, RDF
• obserwuj i stosuj się do zaleceń Google dotyczące standardów jakościowych
• łącz stare z nowym czyli koncepcję linkowania opartą na hiperłączach i nową kładącą nacisk na semantykę
Stworzyłem i rozwijam Concept Apps. Pasjonuje mnie wszystko co jest związane z webdeveloperką, SEO i marketingiem. W branży działam od 10 lat. W wolnym czasie fotografuję, chodzę po górach i czytam beletrystykę.
Blog to wypadkowa naszej pracy, pasji oraz zainteresowań. Luźna forma czasami nieco humorystyczna
Wybierz temat, który Cię interesuje: Kampanie w Google Ads, Facebook, Linkedin, YouTube, działania SEO, WebDev?
Promujemy wizerunek firm, usług i produktów w Internecie. Oferujemy pozycjonowanie, kampanie w Google Ads oraz Inbound marketing. Tworzymy strony firmowe i duże portale internetowe. Dostarczamy oprogramowanie oraz sprzęt usprawniający działalność firm.
pon.–piąt. 8.00–17.00